im in love with a fairyt


börjar faktiskt tycka att norska vinnarlåten i schlagerEM är rätt skön, och han är rätt gullig han som sjunger också
trallvänlig!
Helgen då, jo sofia kom i fredags, hämtde upp henne och louise med farmors bil som jag fick låna över helgen, superskönt! Vi 3 åkte till mormor på middag, lelle var med också, snacka om att han har fått varit med på turer i helgen
men han kan behöva det, bortskämd och lat som han är.
Farmor hade hand om honom på dagarna medans jag jobbade, jösses vad hon kan vara vimsig.. måste berätta om en ett sådan tillfälle .
Jag var på jobbet och hon skulle alltså ha hand om hunden på dagen och allt var i sin ordning när jag först pratade med henne innan jag började. När jag sen på min rast märker att jag har 3 missade samtal och 2 röstmeddelanden på telefonen som ungefär låter såhär: "-elin vad fasiken har du gjort av kopplet, du kan ju inte bara lägga det på ngt konstigt ställe förstår du väl. Åå, nu kan jag ju inte gå ut med hunden här, jag kan ju inte ta nått himla rep som snara, då stryps han ju. herregud elin vad har du gömt det"
Då blev ju jag genast lite orolig o fundersam om hur det där gick med promenaden.. försöker ringa upp henne ett  x antal gånger utan svar
När jag sen kommer hem står hon ute på tomten och ropar på hunden. När jag tittar ut o säger hej så är hon helt uppe i varv och gastar om att nu har hunden stuckigt också. Jag går in för att hänga av mig väskan o kläderna när jag möts av hunden som sitter snällt precis innanför dörren  med ett snöre runt halsen, och vet  ni vad för "snöre" det är? en rem till en handväska! HAHA gud avd jag skrattade alltså och stackars farmor som var helt slut av allt oroande och jobb med att göra ett eget koppel , skulle velat se hur det såg ut när hon var ute och gick alltså, ja herregud haha...

a det var ett litet utklipp ur helgens händelser som förövrig slutade bra. Jag. sofia och farmor hann med secondhand shopping, ett par levi's jeans rikare samt ett färgglatt skärp. Vädret kunde inte varit bättre och massor med tid åt roliggöra har vi hunnit med.

nu laddar vi om inför en ny vecka, veckan innan löning står för dörren! och det är 2 veckor kvar till avgång mot malta, tänk vad man kan längta till en veckas miljöombyte mot varmare grader med familjen!

Idag blir det middag här hemma med johanna o paola som gäster, vi har börjat med middagsbjudningar en gång i veckan, varannan vecka här och varannan vecka hos dom :) Får se vad vi kokar ihop idag

ps. ursnygg jacka, ett utdrag ur HM's höstkollektion




Kommentarer
Postat av: M

Hahah, va rolig hon är!!

2009-05-18 @ 23:38:42
URL: http://amandahedvall.blogg.se/
Postat av: sofia sis

hahaha men elin! jag som verkligen trodde att det var du:p jaja...haha. men vem är det då?

2009-05-24 @ 19:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0